De digitale markt blijft met de dag groeien. Hierbij gaat het niet alleen om e-commerce, het complete digitale pad van verkoop van goederen aan online consumenten, maar ook om de consumenten die dagelijks online zoeken naar bedrijven die fysiek producten en diensten aanbieden. Dat betekent dat bijna elke ondernemer profijt heeft van goede online vindbaarheid. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want je kunt nooit boven alle concurrenten komen in de zoekresultaten. Of toch wel? De digitale jungle biedt meer kansen dan jij momenteel zietVeel ondernemers zijn huiverig voor online marketing en het uitbouwen van hun website als een digitaal visitekaartje dat geld voor ze kan verdienen. Die angst is in de meeste gevallen ongegrond, maar heeft wel een goede reden. Als je als ondernemer niet weet waar je moet beginnen met online marketing en je direct kijkt naar álle mogelijkheden, dan raak je binnen de kortste keren het spoor bijster. Het is belangrijk om te kijken naar waar de kansen liggen voor jouw onderneming. Voor elk bedrijf liggen er kansen op het internet, de truc is het vinden van de plekken en punten waar jij moet beginnen om het meeste resultaat binnen te halen. Dat is waar de freelance online marketeer in beeld komt. Met een online marketeer die op freelancebasis voor je werkt, kun je binnen de kortste keren een gericht plan van aanpak opzetten waarbij je zelf bepaalt in welke mate je betrokken wilt zijn bij de uitvoering. En freelance betekent dat je niet direct aan een enorm kostenplaatje vastzit, wat minstens zo prettig is, ongeacht het budget dat jij vrij wilt maken voor online marketing. De kracht van content, expertise en gerichte marketingMet de juiste content kom je vaak een ongelooflijk eind. Het is daarbij altijd goed om te kijken naar wat jouw doelgroep precies wil en zoekt. Wanneer je weet wat jouw potentiële kopers zoeken en waar zij zoeken (bijvoorbeeld Google, Facebook of Instagram), dan kun je hier op inspelen. Wanneer je dit combineert met gerichte marketing en de expertise van een online marketeer, kun je als ondernemer vaak al binnen de eerste maanden een gedegen resultaat zien, waarna je verder uit kunt blijven bouwen en meten.
|