Elk groot bedrijf is ooit begonnen in een garage of op de zolderkamer. Google, Tesla en bands als U2. Alles begint eerst klein. Daarom is er ook voor jou hoop, als jij van je hobby werk wilt maken. Maar wat als het aanslaat, wat moet je dan als totaal geen verstand hebt van ondernemen? Mijn tip daarvoor is het aanmelden bij bureaus die wel verstand van deze dingen hebben. Er zijn namelijk bureaus die gespecialiseerd zijn in bijvoorbeeld productontwikkeling. Zij zullen je helpen met hoe je het best je product kunt afstemmen op jouw publiek. Daarnaast kunnen je helpen bij de marketing en het social media gebruik. Daarnaast kunnen ze helpen met het design van de site en bijvoorbeeld de verpakking. Dit laatste kan bij een design bureau. Er zijn echter ook ondernemers die het allemaal zelf gedaan hebben. Neem bijvoorbeeld een verkoopster van sieraden, die momenteel erg populair is. Zij heeft haar goedlopende webshop helemaal uit het niks opgebouwd. Haar verhaal is erg bijzonder, omdat zij op het begin geen idee had wat ze wou verkopen, maar alleen een bedrijfsnaam had. Op basis daarvan maakte ze een logo en begon ze met online marketing. Daarna verkocht ze allerlei soorten kleine hebbedingetjes die ze zelf maakte. Op basis daarvan keek ze wat het beste aansloeg. Dat was voor haar de sieraden, zoals oorbellen en ringen. Daar ging ze zich meer op richten en door mond op mond reclame en haar social media account. Nu is zij ondertussen een van de bekendste sieradenverkopers van Nederland, ondanks dat ze slechts 4 jaar geleden met haar bedrijf begon. Of u dus hulp van een design bureau aanneemt, of het zelf eerst uitprobeert, is compleet uw eigen keuze. Het kan ongelooflijk goed helpen, maar zoals het verhaal hierboven illustreert, is het niet per se nodig. |
https://bpo.nl/ |