Het gebruik van internet heeft een forse groei doorgemaakt. 97% van de Nederlanders had in 2013, de meest recente meting, toegang tot internet. Internet stelt bedrijven in staat om snel en effectief te communiceren met hun (potentiële) klanten. Doelgroepen en markten die voorheen lastig te bereiken waren liggen nu binnen handbereik. Online marketing krijgt dan ook een steeds belangrijkere rol in de strategische planning van ondernemingen. Echter is online marketing geen vakgebied wat er zo even bij kan worden gedaan. Het is een data gedreven specialisme geworden waar veel tijd en geld in gaat zitten. Veel bedrijven besteden deze vorm van marketing dan ook uit aan gespecialiseerde (online) marketingbureaus. Omdat online marketing alleen maar belangrijker wordt, zijn er ook steeds meer bedrijven die zich hierin specialiseren. Ook communicatiebureaus die zich voorheen voornamelijk richtten op (offline) reclame zoeken steeds vaker hun heil in de online marketing. Het is een markt waar grote kansen liggen, maar het is ook een markt waar de concurrentie enorm is en alleen maar verder zal toenemen. Voor online marketing consultancybureaus, is het dus essentieel zich te onderscheiden van de concurrentie. Bedrijven moeten zich ervan bewust worden de online marketing een specialisme is wat in de meeste gevallen niet zelf kan worden gedaan, maar uitbesteed moet worden. Bij dergelijke online marketing bureaus kan de volledige online marketing uit handen worden genomen. Zo hebben die bedrijven er helemaal geen omkijken meer naar. Ook kunnen er vaak delen van de online marketing worden uitbesteed. Als er niemand in het bedrijf is met adwords adverteren ervaring kan er voor gekozen worden om een bedrijf voor adwords adverteren in te huren. Mogelijkheden en opties genoeg dus. Het is in ieder geval aan te raden, zeker als er producten via internet verkocht worden, om iets van online marketing ervaring in huis te hebben of te halen. Economy is een fijne partner op dit gebied. |